Διοίκηση του Δήμου
Η παθογένεια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ξεκινά από τον εναγκαλισμό της από την Κεντρική Εξουσία, η οποία προσπαθεί να την ποδηγετήσει ολοκληρωτικά μεταφέροντας το κομματικό πελατειακό κράτος στις δομές της και εξαρτώντας την οικονομικά αποκλειστικά από αυτήν.
Η δημοτική κίνηση «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική», στο πλαίσιο εγυγίανσης των διοικητικών δομών του Δήμου Θεσσαλονίκης, προτείνει τα εξής:
- Ανασυγκρότηση όλης της διοικητικής πυραμίδας. Περιορισμός των αντιδημάρχων σε τρεις (Οικονομικών, Κοινωνικής Πολιτικής, Δημοτικών Έργων).
- Περιορισμός σε μόλις τέσσερεις (4) των εμμίσθων θέσεων στον Δήμο.
- Απλοποίηση σε όλες τις διοικητικές δομές του Δήμου. Περιορισμός της γραφειοκρατίας. Σχεδιασμός τετραετίας.
- Νέο σύστημα αξιολόγησης των υπαλλήλων και του έργου των δημοτικών υπηρεσιών.
- Ευέλικτο σύστημα μετακινήσεων διοικητικού προσωπικού, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν προσωρινά ή μονιμότερα προβλήματα λειτουργίας.
- Δημιουργία Σώματος Επιτρόπων του Λαού (ΣΕΛ), που θα ελέγχουν τη λειτουργία του Δήμου και τις διαδικασίες του συστηματικά.
- Εξάλειψη του καθεστώτος των απευθείας αναθέσεων και δυνατότητα εφαρμογής του μόνο μέσα από αυστηρά ελεγχόμενο πλαίσιο (χρονικοί περιορισμοί, ύψος δαπάνης κ.λπ.) και υπό την εποπτεία του ΣΕΛ.
- Αναβάθμιση του ρόλου και της συμμετοχής των Κοινοτικών Συμβουλίων στη διοίκηση του Δήμου.
- Απόσπαση επιμέρους δημοτικών συνεργείων στις Δημοτικές Κοινότητες για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων και για επεμβάσεις μικρής κλίμακας.
- Αύξηση του αριθμού των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους δημότες, από τις Δημοτικές Κοινότητες.
- Καθιέρωση δημοψηφισμάτων για ζητήματα που αφορούν τη φυσιογνωμία περιοχών, αλλαγές χρήσεων χώρων κ.λπ., αλλά και για κάθε άλλο μείζονος σημασίας θέμα.